Događaj počinje za

Archived: Kritika i društvo: Apstraktni film

Informacije

Hrvatsko društvo filmskih kritičara najavljuje seriju filmsko-diskurzivnih programa pod nazivom “Kritika i društvo” koji imaju za cilj upoznati širu javnost s različitim kritičarskim i kustoskim pristupima u polju filmske umjetnosti. Projekt su inicirale filmske kritičarke i kustosice Ejla Kovačević, Dina Pokrajac, Iva Rosandić i Sara Simić, a programe će koncipirati iskusni i mladi filmski kritičari i kritičarke vodeći se vlastitim tematskim preokupacijama. Naglasak će pritom biti na otvorenom dijalogu o procesima kritičkog vrednovanja i selektiranja filmskih programa, funkcijama i izazovima profesije. Programi će se sastojati od filmskih projekcija i razgovora s relevantnim domaćim i inozemnim gostima.

Prvi program će se održati u petak, 26. ožujka u Dokukinu KIC u 19 h te će biti posvećen filmskoj kritici i kuriranju u eksperimentalnom filmu – rodu koji se zbog svoje nekomercijalne naravi i odstupanja od pravila filmskog izlaganja od začetaka filma do danas održava na marginama filmske industrije. Apstraktni film kao jedan od prvih eksperimentalnih žanrova bit će u fokusu programa te će publika imati prilike pogledati radove pionira poput Waltera Ruttmanna (Opus II), čije se animacije smatraju prvim primjerima apstraktnog filma, te radove prvih istraživača računalne grafike, Johna Whitneya (Permutacije) i Lillian Schwarz (Pixillation).

Program će također dati uvid u suvremene klasike apstrakcije: Siegfrieda A. Fruhaufa, majstora austrijskog strukturalnog filma koji u svom radu Strukturalni otpad. Razdvajanje 1. inovativno tematizira prijelaz s analogne na digitalnu tehnologiju u filmskoj industriji, te film Podzemlje francuskog autora Emmanuela Lefranta u kojemu slike na vrpci filma generiraju mikroorganizmi skriveni ispod zemlje. Program će zaokružiti recentni debitantski film mlade akademske slikarice Josipe Henizelman, Mjesta koja ne postoje, koja se oživljavanjem svojih meditativnih slika na platnu vraća djetinjstvu, ali i začecima apstraktnog filma.

Razgovoru će se nakon projekcije pridružiti Marina Kožul, selektorica i jedna od osnivačica Festivala 25 FPS, festivala eksperimentalnog filma koji ove godine puni 20 godina, te Maximilien Luc Proctor, francusko-američki filmski umjetnik, kritičar, kustos i urednik portala za eksperimentalni film Ultra Dogme. Razgovor će moderirati filmska kritičarka i kustosica programa Ejla Kovačević.

Objavio

imgPlaceholder

Dokukino KIC